شرکت فاطررسا نور

ساخت وبلاگ

آیا تصمیم به انتخاب کابل فیبر نوری یا کابل مسی برای نصب شبکه کامپیوتری خود دارید؟
این تصمیم شبیه به انتخاب بین اسب و درشکه یا هواپیما برای سفر به سراسر کشور می باشد.


فیبر نوری تحول عظیمی در ارتباطات در بیش از 2 دهه ی گذشته به وجود آورده است. برای اثبات این موضوع ما در این مقاله به توضیح دلایل انتخاب فیبر نوری می پردازیم.
چرا فیبر نوری؟
از زمان اختراع الکترومگنت و تلگراف در 1820 میلادی، از مس برای سیم کشی های برق استفاده شده است. از امتیازات و برتری های مس می توان به موارد زیر اشاره نمود:
رسانایی بالا ( بالاتر از تمام فلزات غیر قیمتی )، استحکام کششی بالا ( که به مقاومت در برابر کشش، خراشیدگی و بریدگی کمک می کند. ) و شکل پذیری بالا (مس دارای قابلیت خم شدگی و انعطاف پذیری می باشد.)
همه ی این ویژگی ها برای کاربرد های الکتریکی عالی می باشند، اما زمانی که صحبت از شبکه و مخابرات می شود سیم های مسی تنها مورد نیستند و به این ترتیب فیبر نوری مطرح می شود.
در فیبر نوری به جای فلزهای به هم تابیده شده از رشته های شیشه ای یا پلاستیکی که تنها کمی ضخیم تر از موی انسان می باشند برای انتقال نور استفاده می شود.
در اوایل سال 1880 الکساندر گراهامبل ( مخترع تلفن ) از فیبر نوری برای انتقال سیگنال های صدا بروی " پرتوی نوری" استفاده نمود، هرچند این امر قبل از تجاری شدن فیبر برای انتقال دیتا می باشد. در واقع مطمئنا بل اطلاعی در زمینه شبکه های کامپیوتری نداشته است.
کابل فیبر نوری از سریع ترین رسانه های انتقال برای کابل کشی های جدید و ارتقا کابل کشی های قدیمی می باشد.
در اینجا 8 مزیت برای انتخاب فیبر از مس بیان می شود:
پهنای باند بیشتر
فیبر پهنای باند بسیار بیشتری از مس را فراهم و تا 10 Gbps را استاندارد سازی می نماید. در حالی که امروزه تنها یک استاندارد نبوده و این سرعت می تواند در آینده تبدیل به یک واقعیت در پیشنهادات و مصوبات شود. به خاطر داشته باشید که سرعت فیبر بستگی به نوع کابل مورد استفاده دارد.
کابل single-mode در فواصل بسیار بیشتر از هر دو کابل multi-mode 62.5 یا 50 میکرونی ارائه می شود.
علاوه بر این، کابل فیبر نوری می تواند اطلاعات بیشتری را با کیفیت بهتری از سیم مسی حمل کند. به همین دلیل شرکت های تلفن و تلویزیون کابلی ( CATV ) در حال تبدیل زیر ساخت خود به فیبر هستند.
تضعیف کم و فاصله بیشتر
از آنجا که سیگنال فیبر نوری، نور می باشد، در طول انتقال افت سیگنال کمتری اتفاق می افتد و داده ها می توانند در سرعت های بالاتر و فواصل بیشتر حرکت کنند.
فیبر محدودیت فاصله 100 متری ( 9328-ft ) زوج سیم های بهم تابیده UTP (بدون تقویت کننده) را ندارد. فواصل فیبر می تواند در محدوده 300 متری (984.2 ft) تا 40 کیلومتری (24.8 mi)، بسته به نوع کابل، طول موج و شبکه قرار گیرد.
به دلیل کم بودن نیاز به تقویت سیگنال های فیبر نسبت به مس، کابل فیبر نوری بهتر اجرا می شود.

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

دلایل انتخاب فیبر نوری

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری,مقاله,مقالات,مقاله فیبر نوری,مقالات فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 306 تاريخ : چهارشنبه 26 فروردين 1394 ساعت: 16:58

سریع ترین شبکه جهانی می تواند تمام ترافیک اینترنت را روی یک فیبر single حمل کند.
یک گروه مشترک از محققان هلند و ایالت متحده امریکا با ارسال 255 ترابیت در ثانیه معادل 32 ترابایت در ثانیه به درون یک رشته از فیبر شیشه ای، رکورد سرعت جهان برای شبکه فیبر را شکستند.
این میزان قادر به ارسال 1 GB فیلم در 31.25 میکروثانیه ( 0.03 میلی ثانیه ) یا ارسال تمام محتویات هارددیسک 1 TB شما در حدود 31 میلی ثانیه می باشد.
برای استفاده از 255 Tbps در آینده ، لینک های سریع ترین فیبر single در بهره برداری تجاری 100 Gbps یا 2.550 بار آهسته تر است.
255 Tbps به طور شگفت آوری سریع می باشد و تا حد زیادی از ظرفیت کل کابل بیشتر است.
در حال حاضر صدها فیبر شیشه ای در طول اقیانوس اطلس وجود دارد که درواقع مشابه 255 ترابیت در ثانیه یا حتی بیش از مجموع تمام ترافیک جاری در سراسر اینترنت در زمان اوج مصرف می باشد.

برای دیدن ادامه خبر به لینک زیر مراجعه نماییید:

سریعترین شبکه جهانی با امکان ارسال تمام ترافیک اینترنت روی یک فیبر نوری

 

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : خبر,اخبار,خبر فیبر وری,اخبار فیبر نوری,فیبر نوری,فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 242 تاريخ : چهارشنبه 26 فروردين 1394 ساعت: 16:34

شبکه های فیبر نوری با تمام قابلیت های بالای خود دارای جایگاه ویژه ای در صنعت ارتباطات می باشند. نصب و راه اندازی شبکه های فیبر نوری کاری دقیق و حساس بوده از این رو نیازمند افراد متخصص است.
از حساس ترین قسمت های راه اندازی شبکه فیبر نوری، فیوژن فیبر نوری بوده که به معنی اتصال دو فیبر نوری به هم می باشد.
دفتر فروش ما با دارا بودن نیروهایی مجرب و کارآزموده همراه با دستگاه های فیوژن دقیق و با کیفیت بالا توانایی ارائه ی خدمات حرفه ای فیوژن فیبر نوری را دارد.
برای اطلاع بیشتر از خدمات ما بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
فیوژن فیبر نوری

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات فیبر نوری,تجهیزات شبکه,فیبر نوری,فیوژن,تست فلوک,دستگاه فیوژن فیبر نوری,خدمات,فیوژن فیبر نوری,فیوژن فیبر نوری,کابل فیبر نوری ,انواع فیبر نوری ,فروش فیبر نوری ,فروش کابل فیبر نوری ,تار نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 267 تاريخ : سه شنبه 18 فروردين 1394 ساعت: 16:20